איך מטפלים בדלקות חניכיים?

זקוקים לטיפול בדלקת חניכיים חריפה? במרפאתו של ד”ר דורון רוזיצקי, מומחה ברפואת חניכיים, מטפלים בדלקות חניכיים בכל רמת מורכבות וחומרה. הטיפולים נעשים בעזרת קשת רחבה של אמצעים, טכניקות ופרוצדורות לרבות הקצעות שורשים, ניתוחי רקמה רכה, עקירות כירורגיות, ניתוח חניכיים ועוד.

היווצרות דלקות בחניכיים

דלקות חניכיים המכונות מחלת מיסב השן, וגם מחלות חניכיים, נוצרות עקב הצטברות של חיידקים ההורסת את הרקמות העוטפות את השיניים וגורמות לכאבים ונזקים חמורים עד כדי אובדן שיניים. דלקות אלו מלוות בתסמינים שונים שיכולים להיות דימום בחניכיים במהלך אכילת אוכל קשה או צחצוח שיניים, חניכיים רגישות, נפוחות ואדומות, טעם או ריח רע קבוע בחלל הפה, וכן נסיגה של חניכיים, תזוזה של שיניים ושינוי במיקומן, ו/או הופעה של כיסים בחניכיים. במקרים אלו ונוספים חשוב להגיע למרפאת מומחה חניכיים לאבחון הבעיה בזמן ובחירת דרך טיפול נאותה עבורה.

אפשרויות טיפול בדלקות חניכיים

לשאלה איך מטפלים בדלקות חניכיים יש יותר מתשובה אחת, והיא משתנה בהתאם לסוג הדלקת, מיקומה ומידת חומרתה. בין היתר טיפול בדלקות חניכיים יכול לכלול את הפרוצדורות הבאות:

  • אבחון הבעיה- אבחון הבעיה מאפשר לזהות את הדלקת ואת שיטת הטיפול הטובה ביותר עבורה. לד”ר רוזיצקי יש את הידע והאמצעים לאבחון דלקות כבר משלבים מקדימים וכך לטפל בהן בתחילת דרכן ולמנוע את הסתבכות הבעיה.
  • הקצעת שורשים- עבור מקרים בהם נוצרת דלקת חניכיים בכיסים סביב השיניים בקו החניכיים ומטה. הטיפול עצמו לרוב מבוצע באמצעים חדישים זעיר פולשניים, המנקים את סביבת שורשי השיניים מרובדי חיידקים ואבנית. 
  • ניתוח רקמה רכה- לא אחת טיפול בדלקות חניכיים מצריך בהשתלות חניכיים, למשל כאשר הדלקת גורמת לנסיגת חניכיים.
  • עקירות כירורגיות- במקרים חמורים דלקות שיניים עלולות להוביל לפגיעה חמורה בשיניים ובצורך לעקור אותן. כך למשל, שן כלואה עלולה להוביל לדלקת בשיניים והטיפול בבעיה הינו על ידי עקירתה.
  • ניתוחי חניכיים- לעיתים הטיפול בדלקות חניכיים מצריך הליך ניתוחי המבוצע עם הרדמה מקומית ועם העדפה במידת האפשר להליך זעיר פולשני.

טיפול בדלקות חניכיים

לקביעת תור עבור אבחון וטיפול בדלקות חניכיים, ולקבלת עוד מידע וייעוץ מקצועי בנושא, צרו קשר עם מרפאתו של ד”ר דורון רוזיצקי שבשדרות מוריה חיפה, בטלפונים 04-8248181 ו- 053-3039228. צרו קשר עוד היום